جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

معاون وزير اقتصاد از پرتغال براي سرمايه گذاري در ايران، دعوت کرد

تهران - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در نشستي با هيات اقتصادي و تجاري پرتغال در محل سازمان سرمايه گذاري، بر گسترش روابط اقتصادي ميان ايران و پرتقال تاکيد کرد.
به گزارش روز يکشنبه ايرنا، "بهروز عليشيري" با تاکيد بر ظرفيت همکاري هاي ميان دو کشور، گفت: در اين نشست، مزيت هاي رقابتي ايران، براي هيات پرتغالي تشريح خواهد شد.
وي تصريح کرد: اقتصاد ايران در شرايط کنوني در حال گذر به يک تحول اقتصادي است و در بخشهاي مختلف اقتصادي اصلاحات ساختاري عميق، در حال وقوع است.
عليشيري از بخشهاي ماليات، گمرک، بورس، بانک ها، بيمه ها، بهره وري، هدفمندسازي يارانه ها و بهبود فضاي کسب و کار در ايران ياد کرد و افزود: هم‌اکنون فرصتي طلايي براي سرمايه گذاري شرکتهاي پرتغالي در ايران فراهم است.
وي با اشاره به سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي، يادآور شد: در چهار سال گذشته 315 شرکت دولتي با حجم 67 ميليارد دلار از بخش دولتي به بخش خصوصي واگذار شده که حاکي از عزم جدي دولت براي حضور موثر و فعال بخش خصوصي در عرصه هاي اقتصادي کشور است.
رئيس کل سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي اقتصادي و فني ايران، تصريح کرد: عليرغم بحران مالي جهاني و کاهش 30 درصدي جذب سرمايه گذاري خارجي در جهان، افزايش 60 درصدي جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي در ايران نشانه مزيت هاي اقتصادي کشور ، ثبات سياسي و علاقمندي سرمايه گذاران براي حضور در بازار روبه رشد ايران است.
عليشيري در عين حال بر آمادگي ايران براي همکاري همه جانبه اقتصادي و تجاري با پرتغال و پذيرش سرمايه گذاري آنها تحت قانون تشويق و حمايت از سرمايه گذاري خارجي در بخش هاي مختلف، تاکيد کرد.
براساس اين گزارش، "آنتونيو باغوش" رئيس اتاق بازرگاني پرتغال، گفت: همايش فرصتهاي سرمايه گذاري ايران در پرتغال توسط سازمان سرمايه گذاري فرصت بسيار مناسبي براي بخش خصوصي اين کشور فراهم کرد تا با مزاياي سرمايه گذاري در ايران آشنا شوند.
يادآور مي شود در اين نشست نمايندگان دستگاههاي دولتي از جمله وزارت جهاد کشاورزي، سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران، سازمان انرژيهاي نو(سانا)، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ايرانگردي و جهانگردي، شرکت ملي صنايع پتروشيمي و شرکتهاي يورو پارس، کيسون، آتي ساز، فراست و صاحبان پروژه هاي کشورمان براي معرفي فرصتهاي سرمايه گذاري حضور داشتند.
براساس اين گزارش، اقتصاد پرتغال پس از پيوستن به اتحاديه اروپا در سال 1986 ميلادي به سمت خدماتي شدن پيش رفته است و توليد ناخالص داخلي اين‌کشور درسال 2006 ميلادي يک ميليارد و 210 ميليون دلار بود که هشت درصد آن در بخش کشاورزي، 8/25 درصد در بخش صنعت و 2/66 درصد در بخش خدمات، توليد شده است.
منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13890228
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی