پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

کاهش نرخ 2.5 درصدی سود تسهیلات ارزی در بانک توسعه صادرات ایران

مدیرعاملبانک توسعه صادرات ایران از کاهش 5/2 درصدی نرخ سود تسهیلات ارزی در بانک توسعهصادرات ایران برای متقاضیانی که وثیقه درجه اول دارند، خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اتاق ایران به نقل از بانك توسعه صادرات ايران، «بهمن وكيلي»در جريان بازديد از كارخانه های گروه صنعتي پژوهشي «زر» با بيان اين مطلب در جمعمديران اين شركت توليدي صادراتي، گفت: نرخ سود تسهيلات ارزي برای صادركنندگاننمونه ملی و استانی 4.5درصد است.
وي در اين ديدار بيان كرد: بانک توسعه صادرات ایران 90 درصد تسهیلات خود را در بخشصادرات و تولیدات صادرات محور پرداخت کرده است.
مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران افزود: در اين ميان 62 درصد از مجموع ماندهتسهيلات اين بانك به بخش صادراتي و مابقي هم در راستاي صادرات و حمايت از توليدصادرات محور پرداخت شده است.
وي گفت: بخش صنعت و معدن و همچنين خدمات از بخش‌هايي هستند كه بانك توسعه صادراتايران، آن ها را تامين‌مالي كرده ودر مجموع این بانک 90درصد تسهیلات خود را در بخشصادرات و تولیدات صادرات محور پرداخت کرده است.
مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران به يكي از تبصره‌هاي اشاره شده در بستهسیاستی-نظارتی سال 1390 شبکه بانکی اشاره كرد و گفت: بانك‌هاي تخصصي حداقل 90 درصدتسهيلات خود را بايد در راستاي رسالت اصلي خويش، اعطا کنند.
وي یادآور شد: مانده كل تسهيلات اعطايي اين بانك تا پايان آبان‌ماه امسال، بيش از41 هزار ميليارد ريال بوده است.
رئيس هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران تصريح كرد: قوانين و شرايطي كه براي بانكتوسعه صادرات ايران به منظور دريافت مدارك از توليدكنندگان و صادركنندگان اعلامشده، همان شرايط و دريافت مداركي است كه براي بانك‌هاي تجاري وضع شده است،بنابراین بانك موظف به رعايت قانون است.
در اين نشست، بنيانگذار و رئيس هيات مديره گروه صنعتي و پژوهشي زر گفت: 50 درصدصادرات ماكاروني از ايران به ساير كشورها توسط شركت زرماكارون انجام گرفته است.
«مرتضي سلطاني» از حمايت هاي مديران و كارشناسان بانك توسعه صادرات ايران كه بهبيان او اعتقاد عملي خود را به توليد صادرات محور نشان داده اند، توضیح داد:اميدواري فعالان در بخش توليد، فراگيري حمايت از تفكر توليد در كشور است و خواهانتداوم حمايت كارشناسان اين بانك و ساير بخش هاي فعال از توليد صادرات محور هستيم.
وي تصريح كرد: محورهاي اساسي فعاليت هاي اين مجوعه صنعتي و توليدي بر اصول مزيتشناسي، كار تيمي، توليد صادرات محور، دانش محوري و خرد جمعي استوار است. 

منبع: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران


تاریخ خبر: 13901117
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی