شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

براي رقابت پذيري بايد موانع و مشکلات توليد داخلي برطرف شود

تهران - رييس خانه صنعت و معدن استان خوزستان گفت: براي ارتقاي توان رقابت پذيري کالاهاي داخلي با کالاهاي مشابه خارجي، بايد موانع و مشکلات توليد برطرف شود.

"بيژن پناهي زاده" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: براي افزايش توان رقابت پذيري توليدات داخلي با کالاهاي مشابه خارجي ضمن رفع مشکلات موجود بايد با ارايه راهکارهاي تخصصي هزينه هاي توليد را کاهش دهيم.
وي با اشاره به برخي مشکلاتي که هزينه توليد را در کشور افزايش مي دهند، گفت: افزايش واردات کالا به کشور به خصوص کالاهاي مصرفي، پرداخت عوارض مختلف به تامين اجتماعي و ماليات و بالا بودن سود تسهيلات هزينه هاي توليد را در کشور افزايش داده است.
رييس خانه صنعت و معدن خوزستان به ديگر دلايل افزايش قيمت تمام شده کالا در کشور اشاره کرد و افزود: در کشور ما تعداد روزهاي تعطيل بسيار زياد است و پرداخت ماليات 365 روز سال توسط کارفرمايان منصفانه به نظر نمي رسد ، زيرا اين خود سبب افزايش هزينه هاي توليد کالا در کشور مي شود.
وي اظهارداشت: در تعيين سياست گذاري ها و برنامه ريزي هاي کلان اقتصادي بايد دقت نظر بيشتري شود تا هرگونه تصميم گيري در بخش توليد، اطمينان بيشتري را براي سرمايه گذاران ايجاد کند.
پناهي زاده خاطرنشان کرد: با حمايت دولت و اتخاذ سياست هاي جديد و اصلاح برخي قوانين علاوه بر رونق اقتصاد ملي مي توان در بخش صنعت و معدن شرايط مناسبي را براي افزايش توليد و بهره وري فراهم کرد.
منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13890228
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی