شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد: دوره آموزشي سامانه‌هاي شبنم، ايران‌كد، استاندارد، ثبت سفارش و تبادل الكترونيك اسناد

دوره آموزشي براي آشنايي واردكنندگانرسمي با سامانه‌هاي شبنم، ايران‌كد، استاندارد، ثبت سفارش و تبادل الكترونيك اسنادو ارتباط اين سامانه‌ها با يكديگر با حضور نمايندگان نهادهاي فوق از سوي وزارتصنعت، معدن و تجارت برگزار مي‌‌شود.

به گزارش روابط عمومي اتاق ايران بهنقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به اجراي تكاليف دولت در برنامه‌هاي 5ساله چهارم و پنجم و در راستاي برنامه جامع مبارزه با قاچاق كالا، مصوب ستاد مركزيمبارزه با قاچاق كالا و ارز و تصويب‌نامه هيأت وزيران به شمار 181469/ت/047588مورخ 19 آذر ماه 1390 و هم‌چنين در راستاي استقرار نظام طبقه‌بندي و تخصيص شناسهيكتاي كالا و پروژه‌هاي اصلاح نظام توزيع كالا و خدمات در طرح تحول اقتصادي دولت،وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان بازوي دولت در بخش تجارت و شبكه توزيع كالا،براي مبارزه با توزيع كالاي قاچاق و جعلي و حمايت از واردات قانوني، اقدام بهايجاد شبكه بازرسي و نظارت مردمي (شبنم) كرده است.

بنابراين با توجه به ماهيت جديد اينطرح، وظيفه اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت شناساندن قابليت‌هاي شبنم وهم‌چنينمعرفي مشخصه‌ها و مزاياي استفاده از كد دوبعدي روي هر عدد از قلم كالاها، بهذينفعان مربوطه در كشور براي استفاده ازامكانات ايجاد شده و اخذ برچسب رهگيري است.بر اين اساس و با توجه به لزوم آموزش و اطلاع‌رساني به واردكنندگان رسمي و مسؤولانذيربط در تهران و استان‌ها اين معاونت اقدام به برگزاري دوره آموزشي جهت اجراي هرچه بهتر طرح در كشور كرده است.

محتواي اين دوره، آموزش واردكنندگانرسمي با سامانه‌هاي شبنم، ايران‌كد، استاندارد، ثبت سفارش و تبادل الكترونيك اسنادو ارتباط اين سامانه‌ها با يكديگر بوده كه با حضور نمايندگان نهادهاي فوق برگزارمي‌شود.

گفتني است، كلاس‌هاي آموزشي ياد شدهاز 20 خرداد ماه امسال از ساعت 14 تا 16 روزهاي زوج، در طبقه همكف اين معاونتبرگزار مي‌شود. متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارش به نشاني www.sabtaresh.tpo.ir درخواست خود را ثبت كنند و يا براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره88663345 تماس بگيرند.

منبع: اتاق ایران


تاریخ خبر: 13910316
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی