چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تداوم بحران اقتصادی اسپانیا سبب قطع وام بانكی در جهان می شود

تهران- روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: در صورت تداوم بحراناقتصادی در اسپانیا، این خطر وجود دارد كه بانكهای سراسر جهان پرداخت وام را متوقفكنند.

این روزنامه در گزارشیاز بحران مالی كنونی در اروپا نوشت: سقوط مالی اسپانیا، نه تنها ركود مالی فعلیاروپا را عمیقتر خواهد ساخت ، بلكه برای اقتصاد در خطر امریكا و نیز اقتصاد سایرنقاط جهان هم خطرآفرین است و پیش بینی می شود ركود اقتصادی جدیدی را بر آمریكاتحمیل كند.

بر اساس این گزارش،تبعات بحران اقتصادی اسپانیا چنان گسترده است كه به نظر می رسد دنیای غرب باید باردیگر در انتظار وقوع بحرانی نظیر بحران مالی و بانكی سال 2008 باشد كه برای بانكلهمن برادرز در وال استریت رخ داد.

واشنگتن پست یادآور شد:پیامدهای گسترده چنین بحرانی موجب شده است دولت اسپانیا از بانك مركزی اروپابخواهد محرك های مالی لازم را در اختیار این كشور قرار دهد تا محتاج محركهای مالیبین المللی نشود.

این روزنامه خاطرنشانكرد: با عمیقتر شدن بحران، كشورهای اروپایی تحت فشار بانك مركزی اروپا و سرمایهگذاران بین المللی بزودی برای مهار بحران مالی دو ساله این قاره گردهم می آیند تاراهكارهایی جهت خروج از بحران و تحت كنترل درآوردن بودجه بانكها و دولتها طراحیكنند.

بر اساس این گزارش،طرحهای پیشنهادی قرار است در اجلاس ماه جاری سران اتحادیه اروپا در بروكسل مطرحشود.

به عقیده واشنگتن پست،نشست یادشده نقطه عطفی در تاریخ منطقه یورو -متشكل از 17 كشور- خواهد بود.

بر اساس این گزارش،بانك مركزی اروپا كه از قدرت تام برای چاپ اسكناس و تخفیف فشارهای مالی كشورهایمقروض برخوردار است از كشورهای قاره خواسته است رویكردی منطقه ای را برای چالشهایاقتصادی خود برگزینند و به همین دلیل، طرحهای آتی بطور كلی روشهای كنونی مدیریتاقتصادی كشورها را منسوخ خواهد كرد.

در همین راستا، بانكمركزی اروپا و آلمان، دو قدرت اقتصادی منطقه، در حال وارد آوردن فشار بر كشورهایاروپایی برای واگذاری امتیاز بیشتر با هدف مهار كردن بدهی ها و كسری بودجه قارههستند.

واشنگتن پست با اشارهبه راه حلهایی كه بانك مركزی اروپا برای خروج قاره از بحران در نظر گرفته است،تاسیس اتحادیه بانكی اروپا، انتقال قدرت در بخش مالی به یك حاكمیت مركزی و یاتشكیل ضمانتهای منطقه یورو در اندوخته های بانكی را از جمله مهمترین آنها برشمرد.

این روزنامه امریكایینوشت: هدف غایی همه این تمهیدات آن است كه منطقه یورو از یك اتحادیه ناقص بهاتحادیه ای با اتحاد بیشتر میان اعضا تبدیل شود، به گونه ای كه هماهنگی بیشتری دربخش بودجه و هزینه ها داشته باشد و بتواند دیون و بدهی های دولتها را هم مهار كند. 


تاریخ خبر: 13910325
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی