شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بدهی دولتی اسپانیا تاریخی شد

مادرید- بانک مرکزی اسپانیا روز جمعه اعلام کرد مجموعبدهی دولت این کشور بحران زده اروپایی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی معادل 9/75درصد تولید ناخالص داخلی آن شده است که در تاریخ اسپانیا سابقه ندارد.

به گزارش ایرنا، بر اساسگزارش بانک اسپانیا، مجموع بدهی این کشور در سهماهه دوم سال 2012 میلادی به مبلغ 804 میلیارد و 388 میلیون یورو رسیده است کهبسیار بالاتر از بالاترین میزان تاریخی آن در بحران سال 1995 میلادی به شمار میرود.

بر اساس این گزارش، بدهی دولتی
اسپانیا در سه ماههدوم امسال نسبت به سه ماهه قبلی‌ خود 8/3 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14درصد افزایش نشان می دهد.

بدهی
اسپانیا سال گذشته در همین زمان حدود 700میلیارد یورو بود.

بنا به گزارش بانک مرکزی
اسپانیا، از مجموع بدهیاین کشور که در حال حاضر 9/75 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ آن را در بر می گیرد،3/58 درصد آن معادل با 617 میلیارد و 504 میلیون یورو متعلق به دولت مرکزی است و2/14 درصد دیگر معادل 150 میلیارد و 578 میلیون یورو به دولتهای محلی ایالتی تعلقدارد. 4/3 درصد مابقی نیز مربوط به شهرداریها است.


بر اساس این گزارش، ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا بیشترین بدهی را در بین 17ایالت کشور دارد و بدهی آن به 22 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ می‌‌رسد .

این گزارش در حالی منتشر شده است که بانک مرکزی اروپا نیز روز گذشته اعلام کردهبود بدهی اسپانیا در صورت عدم ایفای تعهداتش درپیمان ثبات و رشد اقتصادی در سال 2016 به 104 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ این کشورخواهد رسید که فراتر از تحمل و ظرفیت اقتصاد آن است.

از زمانی‌ که بحران اقتصادی
اسپانیا در سال 2008آغاز شد، بدهی دولت این کشور بیش از دو برابر شده است.

در این میان، بی‌ اعتمادی روز افزون بازارها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی
اسپانیا که پس از یونان ، ایرلند و پرتغال با بحران شدیداقتصادی مواجه شده است، موجب شد اسپانیا امسال برایاحیای سازماندهی نظام بانکی خود تقاضای کمک مالی‌ 100 میلیارد یورویی کند که با دریافتآن، بدهی این کشور بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

افزون بر آن
اسپانیا در حال بررسی تقاضای کمک دیگریاست تا از طریق آن بانک مرکزی اروپا بتواند خرید اوراق قرضه این کشور با سپرده یکتا سه ساله را فعال کند .

خوش بینی ها نسبت به وضعیت خرید اوراق قرضه موجب شده است میزان ریسک اقتصادی
اسپانیا که تا چند ماه حدود 600 واحد بود ظرف روزهای اخیرتا میزان 400 واحد کاهش یابد.

منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13910628
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی