پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ایران به دنبال ثبت جهانی بالاترین عملکرد تولید زیتون در هر هکتار است

ساری - مسئول گروه اصلاح و بهسازی دفتر زیتون وزارتجهاد کشاورزی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ثبت رکورد بیشترین میزان تولیدجهانی میوه زیتون در هر هکتار خبر داد.


علیرضااسماعیلی  که به عنوان مدرس دوره آموزشیفنی و تخصصی اصلاح باغ های زیتون مازندران در آمل به سر می برد، روز سه شنبه بهخبرنگار ایرنا گفت : یک کشاورز استهبانی در استان فارس امسال موفق به برداشت 31 تنمیوه زیتون در هر هکتار شد که یک رکورد جدید در جهان محسوب می شود.

وی با اظهار این که میانگین تولید زیتون در جهان 8/1 تن در هر هکتار است ، افزود :کشاورز استهبانی موفق شده است بیش از 29 تن بیشتر از میانگین جهانی از هر هکتار ازباغش زبتون برداشت کند.

اسماعیلی با اشاره به برداشت 29 تن میوه زیتون در هر هکتار توسط یک کشاورز ازشهرستان طارم استان زنجان در سال گذشته، گفت: اکنون برداشت میزان بالایی از میوهزیتون در ایران مربوط به یک مکان یا شخص خاص نیست، ولی تولید 31 تن در هکتار امسالیک رکورد جهانی محسوب می شود که به دنبال ثبت آن هستیم.

وی افزود: مقدمات ثبت این رکورد در شورای بین المللی زبتون که در اسپانیا مستقر است و یکی از زیر مجموعه های سازمان خوار وبار و کشاورزی ملل متحد محسوب می شود، در حال پیگیری است.

اسماعیلی پیش بینی کرده که این واقعه تا پایان امسال در شورای بین المللی زبتونثبت شود و گفت: این اقدام مهم باعث خواهد شد تا توجه سازمان های بین المللی بهایران بیشتر جلب و حمایت های مالی و نیز برگزاری دوره های فنی و نیز آموزشی بهکشاورزان کشورمان ارائه شود.

وی سطح زیرکشت زیتون در ایران را هم اکنون حدود 103هزار هکتار و تولید سالانه آنرا بیش از 102 هزار تن اعلام کرد و افزود : 60 درصد زیتون تولیدی در ایران بهکنسرو تبدیل و از حدود هفت هزار تن نیز به صورت خام روغن استحصال می شود.

مسئول گروه اصلاح و بهسازی دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی میانگین تولید زیتون درباغ های باورر ایران را حدود دو تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: میانگین تولید درسه استان گیلان ، قزوین و زنجان که از مناطق عمده تولید زیتون در کشور محسوب میشوند ، حدود 5/3 تن در هر هکتار است.

وی میانگین تولید جهانی زیتون را 8/1 تن در هر هکتار برآورد کرد و با اظهار این کهوضعیت ایران در میزان عملکرد تولید قابل قبول است ، افزود : سطح کلی زیرکشت زیتوندر دنیا حدود 10میلیون 800 هزار هکتار است.

اسماعیلی گفت : هم اکنون 25 کشور جهان از جمله ایران شرایط کشت و تولید میوه زیتونرا دارند و کشورهای اسپانیا و یونان از مهم ترینکشورهای تولید کننده این محصول در جهان محسوب می شوند.


منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13910628
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی