جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

صادرات هزار و 285 تن کالا از گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور

مشهد - ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: هزار و 285 تن کالا بهارزش 932 میلیون دلار طی نیمه نخست امسال از گمرکات این استان صادر شد.

مسعود عاطفی  روز دوشنبهدر گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این مقدار صادرات کالا در مقایسه بامدت مشابه پارسال از نظر ارزش و وزن به ترتیب 13 و 10 درصد افزایش داشته است.
وی اقلام عمده کالاهای صادراتی از گمرکات خراسان رضوی را زعفران، سیمان، میله هایآهنی و یا فولادی، رنگ و رزین، کفپوش، شیرینی و رب گوجه فرنگی، خودرو، فرآورده هاینفتی، میوه و ظروف شیشه ای برشمرد.
او گفت: کشورهای طرف صادرات کالا از گمرکات این استان نیز شامل افغانستان،ترکمنستان، تاجیکستان، امارات متحده عربی، اسپانیا،عراق، قزاقستان، چین، ازبکستان، قرقیزستان، عربستان، هند، ایتالیا، سوئد، هنگ کنگ،آلمان، پرتغال، پاکستان، قطر و ترکیه هستند.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: 6/98 درصد کالاهای صادراتی از گمرکات این استان بههمین کشورها ارسال شده است.
وی اظهار داشت: همچنین طی شش ماه نخست امسال 321 هزار تن کالا به ارزش 242 میلیوندلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد کشور شده است.
او افزود: واردات کالا از گمرکات این استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابهپارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب 66 و 12 درصد افزایش داشته است.
وی اقلام عمده کالاهای وارداتی از گمرکات این استان را شامل نخ و الیاف پنبه ای،برنج، قهوه، جو، سولفات آمونیوم و گندم ذکر کرد.
عاطفی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات، تراز بازرگانی خارجی گمرکاتخراسان رضوی طی نیمه نخست امسال مثبت و معادل 716 میلیون دلار بوده است.


تاریخ خبر: 13910730
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی