جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

یک پنجم جمعیت اسپانیا زیر خط فقر زندگی می کنند

مادرید - موسسه ملی‌ آمار اسپانیا اعلام کرد که بیش از یکپنجم جمعیت این کشور معادل 1/21 درصد جمعیت آن در سال جاری زیر خط فقر زندگی‌ می‌‌کنند.

به گزارش ایرنا، این موسسه در گزارشیتصریح کرد که آمار یادشده هفت دهم درصد کمتر از آمار سال گذشته میلادی است و علتآن، ثبات در درآمد سالمندان بالای 65 سال است که هر ساله شمار آنها افزایش مییابد.
بر اساس این گزارش، هر روز به جمعیت سالمند اسپانیا که به 65 سال می‌‌رسند اضافهمی‌‌شود و چون آنان از حقوق مناسب بازنشستگی برخوردار هستند، از شمار افراد زیر خطفقر در کشور کاسته می شود.
موسسه ملی آمار اسپانیا افزود: از سوی دیگر، در یکسال اخیر سایر اقشار جامعه بهدلیل بحران اقتصادی و پیامدهای آن همچون افزایش مالیاتها، تورم و بیکاری، با کاهشدرآمد روبرو شده اند.
این موسسه که خط فقر سالانه را بر اساس توزیع درآمد در سال گذشته آن محاسبه می‌‌کند،در این باره توضیح داد: خط فقر بسته به مکان زندگی و سن اعضای خانواده فرق می کند.
به گفته موسسه ملی آمار اسپانیا، در خانواده ‌هایی‌ که اعضای آن متشکل از دو بالغو دو فرد زیر سن قانونی باشد، خط فقر برابر با 15 هزار و 445 یورو است، در حالی‌که در سال 2011 این خط دو درصد بیشتر بود .
بر اساس این گزارش، میزان فقر در میان افراد 16 تا 64 ساله از 4/19 درصد در سالگذشته به 21 درصد در سال جاری افزایش یافته است، به گونه ای که اکنون یکی از هرچهار نفر اسپانیایی زیر 16 سال در زیر خط فقر زندگی‌ می‌‌کند. درآمد متوسطخانوارهای اسپانیایی نیز در این مدت با 9/1 درصد کاهش به 24 هزار و 609 یورو رسیدهاست.
موسسه ملی آمار اسپانیا تصریح کرد: تعداد خانواده هایی که در این کشور اروپایی،ماه را با سختی بسیار به پایان می‌‌رسانند نیز از 8/9 درصد در سال گذشته به 7/12درصد در سال جاری افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، وضعیت وخیم بحران اقتصادی که از سال 2008 میلادی دامنگیراسپانیا شده است، همچنین باعث شده تا 40 درصد خانواده ‌ها در این کشور توانرویارویی با مخارج غیرمنتظره را نداشته باشند. این رقم در سال گذشته حدود چهاردرصد کمتر و معادل 9/35 درصد بود .
به گفته موسسه ملی آمار اسپانیا، افزون بر موارد یادشده در حال حاضر 4/7 درصدخانوارها در پرداخت هزینه های مربوط به محل سکونت خود از جمله قسط وام ، اجارهخانه و یا قبض گاز و برق مشکلات جدی دارند و 5/44 درصد مردم نیز از ترس هزینه هانمی توانند سفر بروند؛ رقمی که در سال جاری 6/5 درصد نسبت به سال گذشته افزایشداشته است.


تاریخ خبر: 13910804
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی