شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بیکاری در اسپانیا از نرخ 25 درصد هم گذشت

مادرید – بیکاری در اسپانیای بحران زده باز هم افزایش یافتو برای نخستین بار در تاریخ دموکراسی این کشور اروپایی با عبور از نرخ 25 درصد بهرقم بی سابقه پنج میلیون و 778 هزار و 100 نفر بیکار رسید.

به گزارش ایرنا، این خبر را موسسه ملیآمار اسپانیا بر اساس نظرسنجی خود از جمعیت فعال کشور اعلام کرد تا بگوید با نرخ2./25 درصدی کنونی، یکی از چهار نفر اسپانیایی در سن اشتغال، در حال حاضر بیکاراست.

به این ترتیب، پنج سال پس از آغاز بحران اقتصادی، اسپانیا همچنان به تولید اندوهباربیکاران ادامه می دهد، این وضعیت طوری است که حتی در تابستان هم که فصل گردشگریاین کشور جنوب غربی اروپا است، بیکاری افزایش یافته است.

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، بین ژوییه تا سپتامبر – اواخر تیر تا اوایلمهر- ، تعداد 85 هزار نفر به شمار جمعیت بیکاران اسپانیا افزوده شده است تا مجموعآنها به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 5 میلیون و 778 هزار و 100 بیکار برسد.

بر اساس این گزارش، این رقم نسبت به سه ماهه قبل از تابستان 5/1 درصد افزایش نشانمی دهد.

نرخ بیکاری نیز در پایان ماه سپتامبر به 02/25 درصد رسید که چهار دهم درصد بیش ازسه ماهه قبلی‌ است که 63/24 درصد بود.

همزمان با اوج گرفتن بیکاری افراد در سن اشتغال، شرایط آنهایی که کار می کنند همدر حال بدتر شدن است. طبق گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، طی سه ماهه تابستان تعداد96 هزار و 900 نفر از شمار کارگران این کشور اروپایی کاسته شده است و رقم کلی آنهادر حال حاضر به 17 میلیون و 320 هزار و 300 نفر می رسد. از تعداد کسانی که کار خودرا در این مدت از دست دادند 49 هزار و 400 نفر در بخش عمومی و 47 هزار و 600 نفردر بخش خصوصی مشغول بودند.

نرخ بیکاری در حالی بالاترین رقم را در طول دوران دموکراسی اسپانیا - سال 1976میلادی به این سو- ثبت کرده است که مردم این کشور حتی در بحران اقتصادی دهه 80 و90 میلادی نیز چنین وضعیتی را شاهد نبودند.

بر اساس گزارشها، اگرچه در سالهای 2009 و 2010 میلادی میزان بیکاری در اسپانیااندکی کاهش یافته بود اما در سالهای 2008 و 2011 تعداد بیکاران به ترتیب 217 هزارو 144 هزار نفر افزایش داشت .

به این ترتیب، در طول سومین سه ماهه سال جاری میلادی، تعداد 96 هزار و 900 موقعیتکاری نابود شده است تا تعداد افراد شاغل کشور به 17 میلیون و 320 هزار و 300 تنبرسد که کمترین میزان خود از سه ماهه دوم سال 2003 میلادی است .

از میزان موقعیت های کاری نابودشده ، 49 هزار و 400 مورد آن متعلق به بخش عمومیاست که از کاهش شمار کارمندان دولت با هدف کاهش هزینه ها و کاهش کسری بودجه حکایتدارد.

بیکاری در میان زنان نیز در این مدت بیشتر بوده است به گونه ای که 68 هزار و 700نفر از کسانی که کار خود را از دست داده اند، زن بودند.

نرخ بیکاری در اسپانیا در حالی رو به افزایش است که دولت محافظه کار حزب مردمی بهریاست ماریانو راخوی از سال گذشته ریاضتهای شدید اقتصادی را به همراه افزایشمالیاتها در دستور کار خود قرار داده است تا با افزایش هزینه های زندگی، کاهشدرآمدها و بالارفتن نرخ بیکاری، شرایط زندگی برای مردم این کشور غربی هر روز بدترشود.

آمارهای یادشده موید آن است با وجود تلاشهای دولت برای کاهش کسری بودجه و ساماندادن به اوضاع اقتصادی ناگوار آن، بیکاری همچنان به روند رو به افزایش خود ادامهمی دهد و در عمل از سومین سه ماهه سال 2007 میلادی یعنی زمان آغاز بحران تاکنوناین روند تفاوت چندانی نکرده است. در این مدت، اگرچه در برخی ماهها از روند رشدبیکاری کاسته شده اما هرگز متوقف نشده است.

منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13910807
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی