شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بحران فروش خودرو مشکلات اقتصادی اسپانیا را بیشتر کرد

مادرید – بازار فروش خودروهای سواری در اسپانیا متاثر ازاوضاع عمومی اقتصاد این کشور اروپایی بحران بیشتری را تجربه می کند، بگونه ای کهمیزان آن در 10 ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه انجمنهایخودروسازان، فروشندگان و نمایندگی های مجاز محصولات کارخانجات خودروسازی دراسپانیا امروز در گزارشی اعلام کرد: طی 10 ماه نخست سال جاری میلادی تعداد 600هزار و 237 خودروی سواری به فروش رسید که در مقایسه با رقم 681 هزار و 199 دستگاهتا پایان اکتبر سال گذشته، 9/11 درصد افت داشته است.

در این میان، میزان فروش خودروها در ماه گذشته میلادی – اکتبر- در اسپانیا 44 هزارو 873 دستگاه بود که نسبت به همین ماه در سال 2011 که 57 هزار و 278 دستگاه فروختهشده بود 7/21 درصد کاهش دارد.

دولت اسپانیا برای ایجاد تحرک در بازار خودرو از ماه گذشته طرح نوسازی خودروها رااز طریق اعطای مبلغ دو هزار یورو کمک بلاعوض برای خرید خودروهای نو تا مبلغ 25هزار یورو که جایگزین خودروهای قدیمی می شوند، به اجرا درآورده است.

به گفته اتحادیه انجمنهای خودروسازان، فروشندگان و نمایندگیهای مجاز محصولاتکارخانجات خودروسازی در اسپانیا، ماه گذشته حدود 11 هزار نفر در قالب این طرح ثبتنام کردند اما با توجه به اینکه حدود 200 هزار نفر از سایت اینترنتی یادشده دیدنکرده و در صدد تحویل مدارک برآمده اند، به نظر می رسد ماههای آینده فروش خودرو ازاین ناحیه افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، از مجموع 36 هزار مورد سفارشات خرید خودرو در ماه اکتبر کهخودروی آنان طی ماههای نوامبر و دسامبر تحویل می شود، تعداد 70 درصد سفارشها درقالب طرح نوسازی خودروها صورت گرفته است و به همین دلیل، فروشندگان خودروامیدوارند با سرعت گرفتن روند اداری اجرای این طرح در ماههای آینده فروش آنهاافزایش یابد.

از سوی دیگر، اجرای طرح مذکور موجب شده است در ماه اکتبر فروش ویژه خودرو دراسپانیا 22 درصد کاهش یابد و در مجموع، 24 هزار و 344 خودرو از این طریق به فروشبرسد.

فروش ویژه خودروها در طول 10 ماه سال جاری میلادی نیز 280 هزار و 687 دستگاه بودهاست که در مجموع 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

تداوم احتمالی این روند در برگیرنده افزایش مشکلات کنونی در اقتصاد بحران زدهاسپانیا است که از چند سال پیش با انبوهی از مشکلات مالی مجبور به اجرای طرح هایسختگیرانه ریاضت اقتصادی شده که بیشترین فشار را بر اقشار متوسط و ضعیف وارد کردهاست.


تاریخ خبر: 13910820
ایران اکسپو 2024
سرمایه گذاری خارجی 28.215 میلیارد یورو در اسپانیا در سال 2023
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی