شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

متخصصان مغز و اعصاب از اسپانیا می روند

مادرید - نتایج یک نظرسنجی در اسپانیا نشان می دهد تقریباتمامی متخصصان مغز و اعصاب در این کشور بحران زده اقتصادی اروپا تمایل دارندکشورشان را هر چه زودتر ترک کنند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی که توسط مرکز نظارت بر بحرانجامعه پزشکان مغز و اعصاب اسپانیا انجام شده و نتایج آن امروز پنجشنبه در رسانههای انتشار یافته است، حکایت از آن دارد که 95 درصد متخصصان مغز و اعصاب اسپانیاعقیده دارند ریاضت‌های اقتصادی در نظام خدمات درمانی و بهداشتی، چاره ای جز ترککشور برای آنها باقی نگذاشته است.
از این تعداد، 69 درصد پزشکان می گویند بحران اقتصادی کیفیت عمومی‌ معاینات پزشکی‌را در اسپانیا به شدت پایین آورده و از سوی دیگر، موجب افزایش لیستهای انتظاربیماران شده است. به همین دلیل، مدت زمانی‌ که پزشکان باید صرف بیماران کنند، کاهشیافته است .
ˈخرونیمو سانچوˈ رئیس جامعه پزشکان مغز و اعصاب اسپانیا در مورد ایننظرسنجی به خبرگزاری رسمی ˈافه ˈ گفت: لیست‌های انتظار در مطب‌ها و آزمایشات پزشکی‌در ماههای اخیر افزایش یافته حال آنکه به دلیل ریاضتهای اقتصادی و کاهش بودجهبیمارستانها، بخش سکته‌های مغزی در شهری مثل بارسلونا از پنج مورد به سه مورد کاهشیافته است.
وی افزود: ما از شرایط اقتصادی دشواری که کشور در آن قرار دارد باخبریم اما ریاضت‌هاباید در مسیر درستی‌ انجام شود.
بنا بر گزارشها، در حالی که به دلیل بحران اقتصادی و پیامدهای آن از جمله بیکاریبا نرخ 25 درصدی ، مصادره خانه ها و کمبود درآمد خانوارها مشکلات روانی و میزانسکته در اسپانیا افزایش یافته اما از سوی دیگر، به دلیل ریاضتهای اقتصادی که دولتدر پیش گرفته است، میزان اخراج کارکنان نهادهای مختلف از جمله بیمارستانها بیشترشده است.
به گفته رییس جامعه پزشکان مغز و اعصاب، حدود هفت میلیون اسپانیایی در حال حاضر ازبیماری‌های مغز و اعصاب رنج می‌‌برند که معادل با 16 درصد کل جمعیت کشور است.
همین شرایط ، موجب شده در نظرسنجی مذکور، 95 درصد متخصصان مغز و اعصاب بگویندنگران کاهش کارکنان بیمارستانها هستند ، 89 درصد از محدودیتی که برای استفاده ازوسائل پزشکی‌ دارند شاکی‌ هستند و 95 درصد آنها نیز از کمبود بودجه مطالعاتتحقیقاتی‌ رنج می‌‌برند .
شرکت کنندگان در نظرسنجی با توجه به این مشکلات گفته اند به دلیل مبهم بودن آیندهشغلی خود، نارضایتی از کیفیت خدمات ارایه شده به بیماران و وضعیت اقتصادی کشورترجیح می دهند اسپانیا را ترک کنند.


تاریخ خبر: 13910907
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی