پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سرمایه ها پس از 14 ماه فرار بار دیگر به اسپانیا بر می گردند

مادرید – پس از 14 ماه پیاپی فرار سرمایه ها از اسپانیا،بانک مرکزی این کشور اروپایی امروز جمعه اعلام کرد که روند بازگشت سرمایه ها بهاین کشور بحران زده از ماه سپتامبر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش بانکمرکزی اسپانیا که امروز انتشار یافت، در ماه سپتامبر (11 شهریور تا 9 مهر) ورودخالص سرمایه ها به میزان 30 میلیارد و 997 میلیون یورو ثبت شده است که نقطه پایانیبر فرار سرمایه ها در طول 14 ماه اخیر است.
بر اساس این گزارش، خروج سرمایه از اسپانیا در طول 9 ماه نخست سال جاری میلادی درمجموع 216 میلیارد و 174 میلیون یورو بوده که 26 برابر خروج ثبت شده در همین مدتدر سال 2011 میلادی به میزان 8 میلیارد و 306 میلیون یورو بود.
بر اساس گزارش بانک مرکزی اسپانیا، در حالی که در سپتامبر سال گذشته مبلغ هفتمیلیارد و 908 میلیون یورو خروج سرمایه از این کشور بحران زده به ثبت رسیده بود،در پایان سپتامبر امسال این رقم مثبت شده و بازگشت سرمایه ها به 30 میلیارد و 997میلیون یورو رسیده است.
کارشناسان علت اصلی بازگشت سرمایه ها به اسپانیا را اعلامیه ماریو دراگی رییس بانکمرکزی اروپا می دانند که گفته است طرحی برای تضمین ثبات یورو دارد.
بر اساس گزارش تراز پرداختها که امروز از سوی بانک مرکزی اسپانیا منتشر شد، توازنمثبت ثبت شده در ماه سپتامبر سومین ماه دارای بیشترین میزان بازگشت سرمایه به اینکشور از سال 1990 میلادی به شمار می رود و نشان می دهد سرمایه گذاران خارجی در حالبازگشت به اسپانیا و خرید اوراق قرضه این کشور هستند.
بر اساس گزارش بانک مرکزی اسپانیا، برای اولین بار از ماه ژوئن سال 2011 میلادی،اسپانیا با ورود مثبت دارایی‌های ناشی از سرمایه گذاری‌های مستقیم ، سرمایه گذاری‌هایپر تفوی ، سهام و اوراق قرضه و دیگر انواع سرمایه گذاری‌ روبرو شده است که درمجموع رقم آن به 30 میلیارد و 997 میلیون و 900 هزار یورو می رسد.
در این راستا، ارزش سرمایه گذاری‌های دیگر اعم از وام، سپرده و دیگر انواع سرمایهکه در این ماه وارد اسپانیا شد، مبلغ 18 میلیارد و 734 میلیون و 400 هزار یورو بوددر حالی‌ که در همین زمان در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و 682 میلیون و 300 هزاریورو از کشور خارج شده بود.
از سو‌ی‌ دیگر، ورود سرمایه گذاری‌های پر تفوی به 10 میلیارد و 965 هزار و 500یورو رسید در حالی که ماه سپتامبر 2011 از همین محل به میزان سه میلیارد و 151میلیون و 900 هزار یورو از کشور خارج شده بود.
همچنین ارزش سرمایه گذاری‌های مستقیم در ماه سپتامبر سال جاری یک میلیارد و 885میلیون و 600 هزار یورو بود که از رقم دو میلیارد و 516 میلیون و 100 هزار یورو آندر مدت مشابه سال قبل کمتر نشان می دهد.
در مجموع، ورود سرمایه ها در ماه سپتامبر، باعث تعدیل خروج آن در 9 ماه نخست سالجاری در اسپانیا شد که رقم آن به 216 میلیارد و 174 میلیون و 800 هزار یورو میرسد.
بر اساس این گزارش، فرار خالص مالی‌ در 9 ماه نخست سال جاری عمدتا در زمینه سرمایهگذاری‌های دیگر و در سرمایه گذاری‌های پر تفوی صورت گرفت که بیشتر از میزان ورودخالص سرمایه گذاری‌های مستقیم و مشتقات مالی‌ بود .
به طور دقیق ، میزان فرار سرمایه گذاری‌های دیگر در 9 ماه نخست سال جاری میلادی به159 میلیارد و 460 میلیون و 700 هزار یورو رسید در حالی‌ که سال گذشته میزان ورودآن 12 میلیارد و 488 هزار و 500 میلیون یورو بود .
بر اساس این گزارش، اسپانیا در 9 ماه نخست سال جاری میلادی در زمینه سرمایه گذاری‌هایپر تفوی 70 میلیارد و 275 میلیون و 500 هزار یورو را از دست داد در حالی‌ که سالگذشته در همین مدت 11 میلیارد و 655 میلیون و 100 هزار یورو وارد شده بود.


تاریخ خبر: 13910911
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی