جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اسپانیا سال 2013 را با گرانی آغاز کرد

مادرید – مردم اسپانیا در حالی سال جدید میلادی را ازامروز سه شنبه آغاز کردند که نه تنها بحران اقتصادی عمیق این کشور غربی بهبود نیافته،بلکه دولت بار دیگر با افزایش نرخ مالیات و قیمت شماری از کالاها و خدمات، گرانیرا به مردم هدیه داده است.

به گزارش ایرنا، طبقاعلام دولت اسپانیا، از اول ژانویه، نرخ برق، بلیتهای قطار، اتوبوس و هواپیما،تعرفه بزرگراهها، انواع نامه و محموله های پستی در این کشور جنوب غربی اروپاافزایش یافته، نرخ مالیات خرید خانه نو بالا رفته، معافیتهای مالیاتی برای خریدخانه حذف شده، مالیات قرعه کشی ها بیشتر شده و پر کردن مخزن سوخت انواع خودروهانیز گرانتر خواهد بود.

این سومین مرحله افزایش مالیاتها در اسپانیا ظرف یکسال اخیر است، حال آنکه ماریانوراخوی نخست وزیر محافظه کار این کشور 14 ماه پیش در جریان انتخابات عمومی وعدهداده بود در صورت پیروزی در انتخابات، مالیاتها را بالا نخواهد برد.

او که از اول سپتامبر – 20 شهریور- گذشته، برای دومین بار همه مالیاتها را بصورتسراسری در کشور افزایش داد و نرخ مالیات بر ارزش افزوده بیشتر کالاها و خدمات راکه تا آن زمان، از 8 تا 18 درصد بودند، 21 درصد تعیین کرد، اکنون برای بار سوممالیاتهای برخی کالاها و خدمات را بین 3 تا 7 درصد و برای شماری دیگر 20 درصد بالابرده است.

افزایش قیمت خدمات و کالاهای اساسی در اسپانیا در حالی ادامه دارد که دولت راخوی،امسال برای دومین سال پیاپی ضمن مخالفت با هر گونه افزایش حقوق و دستمزد کارمندانو کارگران، به حذف پرداخت پاداش شش ماهه و عیدی آنان در سال 2013 ادامه می دهد.

اقدامات دولت موجب افزایش شدید نرخ تورم در اسپانیا شده است هرچند به لطف کاهشقیمت نفت و سقوط قیمت انواع سوخت در ماههای پس از سپتامبر نسبت به تابستان، نرختورم در این کشور تا ماه نوامبر سال جاری بطور رسمی 9/2 درصد بود.

بر اساس قانون بودجه سال 2013 اسپانیا که در میان مخالفت همه احزاب حاضر در کنگرهو فقط با حمایت حزب حاکم مردمی – که اکثریت را در اختیار دارد- تصویب شد، قبض برقخانوارها که تاکنون شامل 50 درصد هزینه انرژی مصرفی و 50 درصد مالیات بود، با نرخبالاتر و افزایش 3 تا 7 درصدی سهم مالیاتها به دست آنها خواهد رسید.

همزمان نرخ بلیتهای قطار و اتوبوس بطور متوسط 3 تا 7/6 درصد در سال جدید میلادیافزایش یافته و نرخ سوخت خودروها اعم از بنزین، گازوییل و سایر فرآورده ها نیزبالاتر خواهد رفت زیرا دولت یارانه های خود در زمینه سوختهای غیرفسیلی و ترکیبی رابه شرکتهای تهیه و توزیع فرآورده های سوختی حذف کرده است. این در حالی است که نرخبنزین از سال 2009 میلادی تاکنون 66 درصد و گازوییل 60 درصد در اسپانیا افزایشداشته است.

بزرگراهها نیز که در سال 2012 میلادی شاهد 7 درصد افزایش تعرفه های خود بودند، درسال 2013 نیز 4/2 درصد دیگر روی آن خواهد کشید.

در همین حال، تخفیفهای 20 درصدی مالیات خرید مسکن در اسپانیا نیز حذف شده و مالیاتانواع سیگار، بلیتهای قرعه کشی و محموله های پستی بین 3 تا 20 درصد بالا رفته است.

منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13911018
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی