چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تورم اسپانیا در سال 2012 میلادی 9/2 درصد اعلام شد

مادرید- موسسه ملی آمار اسپانیا گزارش داد که این کشور بحران زده اقتصادی اروپا سال 2012میلادی را با نرخ تورم 9/2 درصدی به پایان رسانده است.

به گزارش ایرنا، این رقم که ناشی ازدو بار افزایش مالیاتها در اسپانیا بود، 9/0 درصد بیش از میزانی است که اتحادیهاروپا برای دولت این کشور تعیین کرده بود.
بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیاکه روز سه شنبه منتشر شد، نرخ عمومی تورم در ماه دسامبر در مقایسه با ماه قبلی، یکدهم درصد افزایش یافت، در حالی که تورم زیربنایی - که غذاهای تازه و انرژی را دربر نمی گیرد-، با کاهش دو دهم درصدی به 1/2 درصد رسید.
روزنامه ال پاییس چاپ مادرید در اینباره نوشت: در طول سال 2012 نرخ تورم بین 9/1 درصد تا 5/3 درصد در نوسان بود.بالاترین میزان تورم در ماه های سپتامبر و اکتبر ثبت شد که به دلیل افزایش مالیاتبر ارزش افزوده کالاها و خدمات، شهریه دانشگاهها و بالا رفتن قیمت برخی اجناس ازجمله دارو ها، به ترتیب به 4/3 درصد و 5/3 درصد رسید.
از سوی دیگر، کاهش تدریجی مصرفخانوارها به دلیل کمبود درآمد و بالارفتن نرخ بیکاری و در نتیجه، تشدید رکود اقتصادیمانع از آن شد که نرخ تورم بالاتر برود یا در حد 5/3 درصد باقی بماند.
به عقیده دولت اسپانیا، نرخ تورم 9/2درصدی نشانگر عدم وجود فشار های تورمی در اقتصاد کشور از طریق تعدیل دستمزد ها است.
خیمنس لاتوره معاون وزیر اقتصاداسپانیا در این باره گفت که افزایش تورم در سال 2012 به دلیل مالیات بر ارزشافزوده و بالارفتن قیمت دارو ها بود و به همین دلیل، نرخ تورم در سال جدید میلادیکاهش خواهد یافت.
از سوی دیگر، کارشناسان می گویند بهدلیل افزایش تعرفه های برخی از سرویس های پایه و اساسی که از آغاز سال 2013 میلادیاعمال شده است، نرخ تورم در اسپانیا در ماه های آینده قطعا بالاتر خواهد رفت.


تاریخ خبر: 13911114
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی