پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بنزین در اسپانیا 8 درصد گران شد.

مادرید- کمیسیون ملی انرژی اسپانیا اعلام کرد که نرخ بنزین و گازوییل در این کشوراروپایی در سال 2012 میلادی - که 18 روز پیش به پایان رسید- نسبت به سال پیش از آن 8 درصدگرانتر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی انرژیاسپانیا در گزارش امروز جمعه خود از وضعیت توزیع سوخت در کشور گفت: افزایش یادشدهبه رغم کاهش بی سابقه شش درصدی تقاضای سوخت ناشی از تداوم بحران اقتصادی دراسپانیا صورت گرفت.
به گفته این کمیسیون، کاهش شش درصدیمصرف سوخت در سال گذشته میلادی در اسپانیا، بیشترین میزان کاهش مصرف آن از سال1997 میلادی تاکنون بوده است .
بر اساس این گزارش، در هشت ماه نخستسال 2012 میلادی، شرکتهای توزیع فرآورده های نفتی 20 سنت یورو یعنی معادل یک پنجمارزش آن به قیمت هر لیتر بنزین و گازوییل اضافه کردند که بالاترین میزان در سالهای اخیر به شمار می رود. این رقم در ماههای بعدی کاهش یافت.
کمیسیون ملی انرژی اسپانیا پیش بینیکرد در سال جدید میلادی قیمت سوخت در این کشور افزایش بیشتری خواهد داشت زیرا ازیک سو، معافیتهای مالیاتی در مورد سوخت های زیستی لغو شده است که باعث گران شدن04/0 یورو بنزین و 02/0 یورو گازوییل خواهد شد و از سوی دیگر، میزان پرداخت حقاشتراک شرکت های ذخیره مواد نفتی افزایش یافته است .
خبرگزاری اروپاپرس در این زمینه گزارشداد: افزایش قیمت بنزین و گازوییل در ماه دسامبر 2012 یعنی آخرین ماه سال نسبت بهاولین ماه همان سال - ژانویه-، به ترتیب 17/1 درصد و 44/0 درصد بود و در ماه هایآگوست و سپتامبر به بالاترین میزان تاریخی خود رسید اما در مجموع سال 2012، افزایشمیزان واقعی قیمت سوخت به طور متوسط هشت درصد بود.
بر اساس این گزارش، پس از اینکه دولتاسپانیا در پاییز سال گذشته اعلام کرد به دنبال یافتن فرمول های جدیدی برای بهبودرقابت پذیری در بخش سوخت و انرژی است، میزان سود شرکت ها کاهش یافت و این منجر بهارزان شدن قیمت سوخت در نیمه پایانی سال شد.
در همین حال، کمیسیون ملی انرژیاسپانیا در گزارش امروز خود علت پایین تر اعلام شدن نرخ سوخت در اسپانیا ازمیانگین اروپایی آن را اعلام کرد و یک معما را برای شهروندان این کشور گشود.
این کمیسیون گفت: شرکتهای نفتیاسپانیا در اقدامی که به آن ˈپدیده دوشنبه هاˈ نام نهاده اند، موجب شده اند که بر خلاف واقعیت، نرخ سوخت دراین کشور از میانگین اروپایی آن بسیار کمتر به نظر برسد.
در این راستا، شرکتهای یادشده دوشنبههای هر هفته، قیمت سوخت را یک درصد کاهش می دهند و از روز بعد تا زمان فرارسیدندوشنبه بعدی، قیمتها افزایش می یابد زیرا دوشنبه روزی است که گزارش قیمت ها بهکمیسیون اروپا ارائه می شود.


تاریخ خبر: 13911113
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی