جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اطلاعیه های اتاق ایران و اسپانیا

خودرو در اسپانیا
§  اسپانیا رتبه دوم بزرگترین تولید کننده خودرو در اروپا و رتبه یازدهم در دنیا را به خود اختصاص داده است.
§  اولین تولید کننده خودرو صنعتی در اروپا می باشد.
§  مشهورترین خودروسازی ها در اسپانیا تاسیس شده اند.
§  9 علامت تجاری چند ملیتی و 17 کارخانه تولیدی در سرتاسر کشور وجود دارد.
§  90% خودروهای ساخته شده به 130 کشور دنیا صادر می شود.
§  1000 شرکت از گروه بین المللی SME در زمینه در زمینه قطعات مشغول هستند.


گردش مالی اسپانیا در زمینه قطعات خودرو نشان دهنده 10%  تولید ناخالص ملی و 7/17% از کل صادرت را شامل می شود.
بیش از 300 هزار نفر مستقیماً در صنعت خودرو مشغول به کار هستند و 2 میلیون شغل به نوعی به این زمینه کاری وابسته است. در سال 2013 تولید خودرو در اسپانیا 3/9% نسبت به سال 2012 افزایش یافت و به عدد 338،163،2 رسید.
صنعت اسپانیا به طرح تولید 1 میلیون خودرو اضافی جهت صادرات دست یافته است. 9 برند تجاری بین المللی تاسیس شده در این کشور، مبلغ 5 بیلیون یورو در زمینه سرمایه گذاری جهت تولیدات و ساخت مدل های جدید و مدل های الکتریکی در کارخانه های اسپانیایی را به پیشرفت این صنعت اختصاص  داده اند.
کارخانه های تولید کننده اسپانیایی در جمع پیشرفته ترین تکنولوژی موجود در اروپا قرار دارند. داشتن 89 ربات به ازای هر 10000 کارگر، و یکی از بیشترین سرمایه گذاری ها در زمینه تحقیق و توسعه که توسط 34 مرکز فناوری حمایت می شود از ویژگی های این صنعت پویا در اسپانیا می باشد.
 
صنعت قطعات خودرو
صنعت قطعات خودرو یکی دیگر از کلیدهای موفقیت بخش خودرو می باشد، که هزاران شرکت متعلق به 720 گروه کارآفرین در اسپانیا در این بخش فعال هستند؛ و برای کارخانه ها خدمات سریع و اختصاصی ارائه می دهند. میزان گردش سرمایه در این صنعت 500 27 میلیون یورو است و 60% آن به صادرات تعلق دارد.
صادرات حمل و نقل
اسپانیا امتیاز صادرات پلت فرم به بازار اروپا، آفریقای شمالی، آمریکای لاتین و خاورمیانه را داراست. صادرات وسایل نقلیه ساخته شده در اسپانیا در سال 2013،  7/8% افزایش یافته و 974،879،1 عدد خودرو به خارج اسپانیا صادر گردید است. بازارهای غیر سنتی ایالات متحده آمریکا، کشورهای شمال آفریقا و ترکیه سرمایه گذاران اصلی این روند رو به رشد هستند. بین 3 تا 4 میلیون خودرو هر ساله در اسپانیا جا به جا می شود. داشتن زیرساخت های مدرن و امکانات لجستیک بخش خودرو عامل کلیدی رقابت کارخانه های اسپانیایی و شبکه توزیع آن می باشد.
آینده: خودرو الکتریکی
اسپانیا در طرح جدید خودروهای سازگار با محیط زیست مشارکت می نماید و به عنوان طراح اصلی اجزاء و ارائه دهنده زیرساخت ها و شبکه های هوشمند قلمداد می گردد.
بیش از 100 پروژه سازگاری الکترومبیل ها و محیط زیست با مشارکت اسپانیا در دست اقدام می باشد. 74 شرکت اسپانیایی و مرکز فن آوری در 60% از پروژه های اروپایی در این زمین مشارکت می نمایند.
80 محصول و تکنولوژی جدید در کنفرانس ماشین سبز اسپانیا در سال 2013 معرفی شدند.
بستر مناسب تکنولوژی اسپانیا ، صنایع خودرو و نیرو محرکه " حرکت به سوی آینده" را در قالب 150 شرکت گرد هم آورده است و مرکز تحقیقات و فن آوری نقش کلیدی تکنولوزی را برای نوآوری و صنعت بازی می کند.
 
تهیه شده : 16 تیر 93

تاریخ خبر: 13930417
Rising Up in Spain 2024
شرکت اسپانیایی در زمینه تهیه و تولید ماشین آلات و قطعات یدکی
حضور شرکت های اسپانیایی در نمایشگاه MEDLAB و ARAB HEALTH دبی 2024
پنجمین نشست مشاوره به کسب و کار 8 اسفند ماه
هیئت اسپانیایی مبلمان، مواد آرایشی و بهداشتی و لباس کودک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی