جمعه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

امیدواری برای بازگشت به دوران طلایی روابط تجاری ایران و اسپانیا در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی و سفیر جدید اسپانیا





دیدار آقای دکتر محمد طاهری و آقای آنتونیو سانجس بندیتو روز دوشنبه 18 تیرماه 1403 ساعت 10 صبح در محل سفارت اسپانیا در تهران برگزار گردید.

آقای دکتر طاهری، ضمن خوشآمدگویی به جناب سفیر بندیتو، شروع ماموریت ایشان در ایران که همزمان با آغاز دوره ریاست جمهور جدید کشورمان شده است را تبریک و آن را نشانه ای مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد که با توجه به عکس‌العمل مثبت اتحاده اروپا، این امر می تواند نویدبخش همکاری های ایران با اروپا از جمله اسپانیا بوده که از این فرصت باید بهره برد.

ظرفین بر تمایل خود به گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف، به خصوص تجارت و گسترش روابط فرهنگی، تأکید کردند. آقای دکتر طاهری با اشاره به سابقه طولانی روابط استوار و خوشآیند دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مشترک، شاهد افزایش مبادلات تجاری و فرهنگی بین ایران و اسپانیا باشیم.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در این دیدار، به تشریح ساختار و وظایف اتاق مشترک پرداخت و نقش اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا را در تسهیل روابط تجاری بین دو کشور بیان کرد.

 آقای دکتر طاهری با اشاره به جلسه روز گذشته روسای اتاقهای مشترک با رییس و هئیت رییسه اتاق ایران تاکید کرد اتاق مشترک بازگانی ایران و اسپانیا زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران است و عنوان یک تشکل تخصصی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

آقای طاهری با اشاره به حجم قابل توجه مبادلات تجاری بین ایران و اسپانیا در گذشته، ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع موجود و تلاش های طرفین، شاهد بازگشت به شرایط گذشته و حتی افزایش حجم مبادلات باشیم. وی همچنین به پتانسیل‌های موجود در روابط تجاری دو کشور در دوران پسابرجام اشاره کرد و حضور هیئت بلندپایه تجاری اسپانیا در ایران متشکل از 3 وزیر و بیش از 100 فعال اقتصادی و شرکت در مهمانی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا را نشانه‌ای از این پتانسیل دانست.

سفیر جدید اسپانیا در تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، بر تعهد خود برای توسعه روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که اسپانیا علیرغم برخی چالش‌ها، همواره روابط خود با ایران را حفظ کرده و به دنبال راه‌هایی برای گسترش این روابط بوده است.

آقای سانچس بندیتو گاسپار نیز با اشاره به سابقه دیرینه همکاری‌های دو کشور، اظهار امیدواری کرد که با همکاری اتاق های بازرگانی طرفین و اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، شاهد ارتقای سطح روابط به سطوح عالی باشیم.

دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر جدید اسپانیا در تهران، فرصتی مناسب برای گفتگو در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه بود. هر دو طرف بر تمایل خود برای گسترش روابط تجاری و فرهنگی بین دو کشور تأکید کردند و ابراز امیدواری کردند با همکاری بیشتر وحرکت به سمت رفع موانع موجود، شاهد افزایش مبادلات و ارتقای سطح روابط باشیم.

دبیرخانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا


تاریخ خبر: 14030420
راهنما و دستورالعمل نحوه دریافت لیست حقوق، دستمزد و پرداخت حق بیمه جاری
هیئت تجاری اسپانیا در نمایشگاه بیوتی‌ورلد خاورمیانه2024
ثبت‌نام، ارزیابی و انتخاب صادرکننده نمونه ملی سال 1403
راهنمای تجارت با اسپانیا 2024
تمدید تفاهم‌نامه همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و زبانکده اسپانیایی البرز
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی