یکشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر جدید اسپانیا در تهران- 2 مرداد 1403

محل: سالن VIP خلیج فارس هتل اسپیناس

زمان: 13 الی 15:30


 دیدار آقای دکتر طاهری،رییس و اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با حضور سفیر جدید اسپانیا در تهران آقای Antonio sanchez benedito gaspar، ، معاون سفیر  D. Enrique Ruiz Molero، رایزن بازرگانی Inigo gil casares و همچنین آقای دکتر سید حامد عسگری، معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران، خانم دکتر فرخنده نژاد، مدیر اروپا امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران و نماینده وزارت امور خارجه ج.ا. ایران در محل هتل اسپیناس برگزار گردید.



آقای بندیتو گاسپار، سفیر جدید اسپانیا با بیان اینکه "ممکن است ما در این سمت جدید باشیم، اما آنچه قدیمی و زیباست رابطه دوستانه دو کشور می باشد" بر تعهد خود برای ادامه و تقویت این روابط تاکید کرد.




•        در این جلسه، فرصت‌های تجاری ایران به طور مفصل مطرح شد و همچنین، مشکلات موجود در مسیر تجارت بین دو کشور و راهکارهای پیشنهادی برای حل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

•        سفیر و رایزن بازرگانی اسپانیا در این خصوص آمادگی کامل خود را برای یافتن راه حل‌های مناسب جهت رفع این موانع و مشکلات ابراز داشتند.





•  این دیدار در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و اسپانیا گام مهمی تلقی می‌شود. تبادل نظر و گفتگوی سازنده بین طرفین می‌تواند به شناسایی زمینه‌های جدید همکاری و رفع موانع موجود در مسیر تجارت دو کشور منجر شود. امید است که با تلاش‌های مشترک دو طرف، شاهد گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی و بازرگانی بین ایران و اسپانیا در آینده باشیم.





•  در این نشست به فرهنگ مشترک ایران و اسپانیا با وجود فاصله جغرافیایی زیاد اشاره شد، این دو کشور دارای پیوندهای فرهنگی عمیق و دیرینه‌ای هستند که ریشه در تاریخ دارند. این اشتراکات فرهنگی در زمینه‌های مختلف شامل معماری، موسیقی، ادبیات، فلسفه و علم، مهمان‌نوازی و مردم خونگرم دو کشور، اهمیت جایگاه خانواده و مسئله جمعیت، تشابه در جشن‌ها و اعیاد و مناسبت های دو کشور ، تنوع غذایی و ذائقه غذایی نزدیک به هم بیان شد.




•  در این دیدار، بر تعهد دو کشور برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی مابین تاکید شد.
•  طرفین فرصت‌های تجاری ایران را به طور مفصل مورد بحث  قرار دادند.




• مشکلات موجود در مسیر تجارت بین دو کشور و راهکارهای پیشنهادی برای حل آنها بررسی گردید.
• آقای بندیتو، سفیر جدید اسپانیا آمادگی خود را برای همکاری با بخش خصوصی ایران جهت رفع موانع و مشکلات موجود اعلام کرد.


تاریخ خبر: 14030503
تمدید تفاهم‌نامه همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و زبانکده اسپانیایی البرز
حضور نماینده اتاق ایران و اسپانیا در IMEX بارسلون 2024
امیدواری برای بازگشت به دوران طلایی روابط تجاری ایران و اسپانیا در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی و سفیر جدید اسپانیا
اعضای واجد شرایط رای دهی - مجمع سالیانه نوبت دوم- تیرماه1403
بیانیه رییس اتاق ایران و اسپانیا: چرا باید به آقای دکتر پزشکیان رأی بدهیم؟
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی