دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

حضور نماینده اتاق ایران و اسپانیا در IMEX بارسلون 2024

IMPULS EXTERIOR بارسلونا 2024: پل ارتباطی کسب‌وکارهای کاتالانی با جهان

هشتمین دوره رویداد بین‌المللی IMPULS EXTERIOR بارسلونا در تاریخ 17 آوریل 2024، با حضوری چشمگیر و پرشور برگزار شد. این رویداد که به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه شناخته می‌شود، امسال نیز میزبان بیش از 260 کارآفرین پرتلاش از شرکت‌های کاتالانی بود که چشم‌انداز گسترش فعالیت‌های خود را در بازارهای جهانی دنبال می‌کردند.



آقای مهندس علیرضا فرخزادی- نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا

در این رویداد نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در خصوص فرصت ها و چالش های ایران و کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارسسخنرانی کرد.

در حالی که بخش بزرگی از خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی ناشی از بی‌ثباتی سیاسی، نوسانات قیمت نفت و تحولات منطقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، این مناطق همچنان از پتانسیل‌های اقتصادی بالایی برخوردار هستند. رویداد IMPULS EXTERIOR بارسلونا 2024 با اختصاص بخش قابل توجهی از برنامه خود به بررسی فرصت‌های موجود در این بازارها، بر اهمیت استراتژیک این مناطق برای شرکت‌های کاتالانی تأکید کرد.

جناب آقای مهندس علیرضا فرخ‌زادی، در تحلیل جامع خود از وضعیت این بازارها، به فرصت‌های بی‌نظیری اشاره کرد که علی‌رغم چالش‌های موجود، همچنان برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های کوچک و متوسط جذاب هستند. برخی از این فرصت‌ها عبارتند از:

بازارهای رو به رشد، امکان سرمایه‌گذاری‌های کلان، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان


با این حال، برای بهره‌برداری از فرصت‌های موجود در این بازارها، شرکت‌های کاتالانی باید نگاهی نیز به چالش‌های منطقه نیز داشته باشند. همچنین، درک عمیق از فرهنگ، قوانین و مقررات محلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در مجموع، ایران و کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس، علی‌رغم چالش‌های موجود، همچنان بازارهای جذاب و پرپتانسیلی برای شرکت‌های کاتالانی به شمار می‌روند. با اتخاذ رویکردی هوشمندانه و با تکیه بر مشاوره‌های تخصصی، شرکت‌های کاتالانی می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌برداری کرده و سهم خود را در این بازارهای رو به رشد افزایش دهند.



نمایندگانی از 45 کشور مختلف، این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و در رویداد شرکت کردند تا ارتباطات تجاری خود را تقویت کرده و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازارهای نوظهور بهره‌مند شوند. مراسم افتتاحیه با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله نمایندگان PIMEC، Foment del Treball Nacional، بندر بارسلونا و AMEC، بر اهمیت این رویداد در ارتقای جایگاه کاتالونیا به عنوان یک قطب اقتصادی فعال در سطح جهانی تاکید کرد.



در طول این رویداد، دو پنل تخصصی با محوریت چالش‌های پیش روی ادغام هوش مصنوعی در صنایع کاتالانی و همچنین موانع دسترسی به منابع مالی بین‌المللی برگزار شد. این پنل‌ها فرصتی را برای تبادل نظر و ارائه راهکارهای نوآورانه در جهت رفع این چالش‌ها فراهم آوردند. همچنین، کنفرانس‌هایی با تمرکز بر بازارهای پرپتانسیل مانند مراکش، غرب آفریقا، جمهوری دومینیکن و کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، دیدگاه جامع‌تری را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.


IMPULS EXTERIOR بارسلونا 2024، صرفاً یک رویداد تجاری نبود، بلکه پلی ارتباطی بین کسب‌وکارهای کاتالانی و فرصت‌های بی‌شمار موجود در بازارهای جهانی بود. این رویداد با فراهم آوردن بستری مناسب برای شبکه‌سازی، تبادل دانش و تجربه، و ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک، گامی مهم در جهت تقویت اقتصاد کاتالونیا و گسترش روابط تجاری آن با سایر کشورها برداشت

منبع: گزارش آقای مهندس فرخزادی، نماینده اتاق مشترک در اسپانیا و وبسایت رسمی imex بارسلون


تاریخ خبر: 14030130
تمدید تفاهم‌نامه همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و زبانکده اسپانیایی البرز
دیدار هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر جدید اسپانیا در تهران- 2 مرداد 1403
امیدواری برای بازگشت به دوران طلایی روابط تجاری ایران و اسپانیا در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی و سفیر جدید اسپانیا
اعضای واجد شرایط رای دهی - مجمع سالیانه نوبت دوم- تیرماه1403
بیانیه رییس اتاق ایران و اسپانیا: چرا باید به آقای دکتر پزشکیان رأی بدهیم؟
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی