چهار شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی



ملاقات با شرکت اسپانیایی فعال در زمینه انواع یخچال‌های فروشگاهی- آبان 1403
یکی از شرکت های پیشرو اسپانیایی در زمینه انواع یخچال‌های فروشگاهی، هتلی، رستورانی، سوپرمارکتی، یخچ...
اسپانیا بازیگر کلیدی در عرصه اقتصاد جهانی
اسپانیا : پلتفرمی جهانی برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی آنچه در این webzin آمده است: ...


اسپانیا

ایران

 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر اسپانیا در ایران- مهر 1403


دیدار هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر اسپانیا در ایران با هدف بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های دو کشور در محل سفارت اسپانیا در تهران برگزار شد.


در این نشست جناب آقای اینییگو خیل کاسارس رایزن اقتصادی سفارت اسپانیا ، رایزن بخش بازرگانی سفارت اسپانیا حضور داشتند.


در ابتدا، آقای آنتونیو سانچس-بندیتو گاسپار، سفیر اسپانیا در ایران، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا بابت ارسال گل به مناسبت روز ملی تشکر کرد. و از عدم برگزاری مراسم رسمی به دلیل شرایط موجود ابراز تاسف نمود.

 

آقای دکتر محمد طاهری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، نیز به نوبه خود از پذیرش درخواست ملاقات قدردانی کرد و پتانسیل‌های اتاق مشترک را در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تشریح نمود.

دکتر طاهری تأکید کرد که با توجه به شرایط تحریم، ایران قادر است پروژه‌های مختلف را در کشورهای ثالث به گونه‌ای اجرا و فرصت‌های جدیدی را برای همکاری فراهم کند. وی همچنین بر ضرورت بهره‌وری بیشتر و تقویت اشتراک دانش بین فعالان اقتصادی دو کشور به منظور درک بهتر از بازار ایران و  اسپانیا تأکید کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در انجمن کارفرمایان نفت و گاز و پتروشیمی نیز به عنوان دبیر حضور دارد، اذعان داشت که بسیاری از شرکت ها و فعالین اقتصادی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی علاقمند به فعالیت مشترک با شرکت رپسول می باشند.
 
ایشان همچنین به امکان برگزاری وبینارهای مشترک با موضوعاتی مانند چشم‌انداز اقتصادی اسپانیا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فرهنگ تجاری این کشور و جلسات مجازی بین کسب و کارهای ایرانی و اسپانیایی بر اساس نیازها و  علایق اشاره کردند.
 
سپس، اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.



آقای مهندس آرش محبی‌نژاد ، نیز با تأکید بر لزوم بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود در بین اعضای اتاق مشترک، پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک بین اتاق مشترک و بخش بازرگانی سفارت اسپانیا را ارائه داد تا این کمیته بتواند با همفکری و همکاری نزدیک میان دو طرف، شرایط بهتری برای توسعه تجارت و مبادلات دانش‌محور فراهم کند.
 
آقای مهندس سید سعید هاشمی با اشاره به امکانات و توانایی‌های اعضای اتاق مشترک و همکاری آنها با شرکتهای اسپانیایی، پیشنهاد بازدیدجناب سفیر از کارخانجات گروه آذین خودرو در ایران به منظور بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود را ارائه داد. همچنین، وی با اشاره به نقش ایران در زمینه مواد معدنی و پتانسیل قاب توجه کشور این زمینه را به عنوان زمینه‌ای مناسب برای مطالعه و تعریف پروژه‌های مشترک معرفی کرد.


آقای مهندس امیرحسین سیاه‌پوش نیز با اشاره به توانمندی‌های اعضای اتاق مشترک در کشور اسپانیا، پیشنهاد اعزام هیئت های تخصصی به برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی با هدف بهره‌برداری از دانش و تجربیات بالای اسپانیایی‌ها مطرح کرد. وی در ادامه جناب سفیر را به سفر به جزیره کیش دعوت کرد تا از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری این منطقه آشنا شود. با تعریف برنامه هایی از این دست، می توان قدم های خوبی در عرصه توریسم برداشت.
 
در پایان جلسه، جناب سفیر با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته توسط اتاق مشترک در پیگیری امور راهبردی برای فعالین اقتصادی، بر اهمیت لزوم رفتار حرفه‌ای‌تر به‌ویژه در سفرهای تجاری تأکید کردند. ایشان به وجوه مشترک و فرصت‌های موجود برای همکاری در حوزه‌های مختلف اشاره کرده و ابراز امیدواری کردند که این همکاری‌ها بتواند به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک کند.


آقای خیل، ضمن اشاره به عزم راسخ بخش بازرگانی سفارت اسپانیا، بر ارائه راهنمایی‌های جامع و پشتیبانی‌های عملیاتی به فعالان اقتصادی ایرانی در راستای تعهد این بخش جهت گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری تأکید کردند.


 
در نهایت، اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا آمادگی کامل خود را برای هر گونه همکاری با سفارت اسپانیا به منظور افزایش سطح دانش و توسعه روابط تجاری دو کشور اعلام نمود. مطمئنا برگزاری این جلسات در نقش گام های مهمی در راستای تقویت روابط اقتصادی میان ایران و اسپانیا به شمار می‌آید.


تاریخ خبر: 14030725
راهنما و دستورالعمل نحوه دریافت لیست حقوق، دستمزد و پرداخت حق بیمه جاری
هیئت تجاری اسپانیا در نمایشگاه بیوتی‌ورلد خاورمیانه2024
ثبت‌نام، ارزیابی و انتخاب صادرکننده نمونه ملی سال 1403
راهنمای تجارت با اسپانیا 2024
تمدید تفاهم‌نامه همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و زبانکده اسپانیایی البرز
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی