صنایع غذایی والنسیا رتبه دوم بخش صادرات در منطقه را به خود احتصاص دادند.
مدیر کل بین المللی، Mar Casanova، تاکید کرد که صادرات روغن زیتون در منطقه به 29 میلیون یورو در 2014 رسید که در مقایسه با سال 2013، 52% افزایش داشته است. صادرات این محصول نسبت به سال 2012 به بیش از دو برابر یعنی 108% رسیده است.
همچنین Casanova اشاره نمود که در منطقه تولید کنندگان کوچکی حضور دارند که روغن زیتون را با کیفیت بسیار بالایی ارئه می نمایند. وجود دارد، به این لحاظ روغنهای خوراکی بازار هدف هدف بین المللی خود را شناخته اند. این تولیدکنندگان بازار بین المللی را شناخته و نتایج بسیار خوبی را بدست آورده اند.
او همچنین تاکید کرد که پویایی صادرات روغن زیتون در سه استان اسپانیا را شهند هستیم. درآلیکانته، صادرات روغن زیتون با افزایش 46٪ی به عدد 6/2 میلیون رسید، همچنین در کاستِیون این رشد تا 342٪ هم رسید که رقمی بالغ بر4/0 میلیون یورو را برای این استان به ارمغان آورد. در والنسیا ارزش این محصول به 26 میلیون یورو برآورد شده است.
صنایع غذایی والنسیا رتبه دوم بخش صادرات در منطقه را با اختصاص بیش از 20 درصد از صادرات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر میوه ها و سبزیجات، شاهد صادرات سایر محصولات از قبیل نوشیدنی و روغن نیز هستیم که در حجم وسیعی از اقلام صادراتی محسوب می گردد.
تولید روغن زیتون برای تنوع بازار و بین المللی با نتایج بسیار خوبی تصمیم گرفتند
با تجزیه و تحلیل داده های صادراتِ این محصول، ایتالیا رتبه نخست را تصرف کرده است، با 15 میلیون یورو و افزایش 68٪ . رتبه های بعدی را چین، فلسطین اشغالی،آمریکا را به خود اختصاص داده اند.
مقصد اصلی شامل کشورهای روسیه، ژاپن، اردن، پرتغال، برزیل، ترکیه، تونس، لهستان و ایران می شود.
پشتیبانی از طرف IVACE بین المللی
شرکت های تولید روغن زیتون و دیگر شرکت های مواد غذایی از حمایت (IVACE) موسسه صنایع کوچک و متوسط بین المللی بهره مند می شوند.
بعلاوه IVACE بین المللی با برنامه های بلند پروازانه از کسب و کار جدید در سال 2015 حمایت می کند. 17 اقدام خاص صرفاً در راستای پیشرفت صنایع غذایی برنامه ریزی شده است.
منبع: روزنامه دیجیتال تجارت خارجی اسپانیا